Tuesday 1 October 2013

Ini bukan cerita saya sorang..Ini cerita saya dan kawan-kawan..

Part 1


Sahabat-sahabat saya adalah penyeri hidup saya dikala sedih dan gembira.. Sepanjang hidup.. saya tidak pernah sunyi dengan kehadiran sahabat disekeliling saya. Dari zaman sekolah, zaman universiti, ketika di maktab dan sepanjang saya mengajar dan akhirnya sekarang ke universiti semula sahabat banyak mewarnai kehidupan. 

Pada ketika belajar saya bersahabat baik dengan seorang kawan bernama Luvrina. Saya lebih muda dua tahun dari dia.. tapi bukan penghalang untuk kami bersahabat.
 Zaman kecil dan remaja kami tidak seindah mana. Tapi kami selalu bersama kemana-mana sehinggalah keadaan dan ketika memisahkan kami membawa haluan menuntut ilmu.. Dikesempatan bercuti kami bertemu kembali di kampung. Bercerita, makan dan jalan bersama-sama seperti dulunya kami. Cerita kami berbeza tapi kami memahami kesedihan masing-masing sehinggalah sekarang. Suatu ketika kami sama-sama mengajar tapi saya mengajar di Sabah dan Luvrina di Sarawak. Ironinya kami tetap bertemu di kampung apabila berkesempatan di cuti yang panjang. Dan sekarang kami lebih kerap bertemu kerana saya sudah kembali ke semenanjung dan Luvrina mengajar di maktab. 

Luvrina. Nama yang unik sehebat orangnya


Dulu kami remaja yang kurang bijaksana.. Luvrina sendiri mengambil SPM dua kali. Manakala saya sedaya upaya melepaskan diri untuk berjaya dalam SPM. Kami remaja periang yang sanggup menghadapi apa sahaja walaupun terpaksa bertatih, berdiri dan berlari sendiri tanpa sokongan sesiapa. Kehidupan remaja kami yang sukar itu menjadikan kami kuat dan bermotivasi untuk berjaya dalam hidup.. Kami bersyukur kerana berjaya melaluinya satu persatu.. Luvrina sendiri sekarang pemegang ijazah sarjana dan menjadi pensyarah.. ok what? dari dulunya.. kami remaja dungu di sekolah. Alhamdulilah!


Aziati. Lembut orangnya selembut namanya.


Pengaturan allah sentiasa terbaik buat saya. Saya bertemu Aziati ketika KPLI di maktab sejak itu kami bersahabat baik sehingga sekarang. Dipendekkan cerita Aziati dan Luvrina ditakdirkan berpindah ke sekolah yang sama pada satu ketika maka kami berkumpul sebagai 3 sahabat yang dipertemukan allah secara kebetulan. Aziati sahabat saya, Luvrina juga sahabat saya dan sekarang Luvrina dan Aziati juga bersahabat. Subanallah.. dunia nie kecik sahaja. Maha besar bagi Allah kerana pertemuan yang hebat ini.

Sahabat Saya Aziati dan Luvrina


Berjalan-jalan bersama dikesempatan


No comments:

Post a Comment